Чи ефективно займатись "по Інтернету"

Я викладаю англійську у групах та індивідувально з вересня 2000 року. Починав як викладач гуртка англійської мови у 2000 -січні 2002 року. У період з лютого  2002-до  травні 2004, а також у вересні-грудні 2006  у жовті-грудні 2008  роках викладав у групах. Також весь цей час займаюсь  індивідуально як репетитор. З квітня 2010 року проводжу індивідуальні заняття як на дому так і по Скайпу. З 2016 року ми займаємось з використанням он-лайн дошки Idroo а з 2017 -використовуємо Google Docs як "електронну дошку" +використовуємо Гугл -презентації. Які заняття є більш ефективними-"персональні" чи дистанційні?  Моє особисте враження -займатись через Інтернет легше, ефективніше і дешевше ніж займатись індивідуально.



Поясню чому я так думаю.

1) Безкоштовні матріали.   Студенту не треба купляти навчальні матеріали-вони є доступними у електронному вигляді. Мені не треба ці матеріали роздруковувати і носити з собою на уроки. 

Посилання на навчальні матеріали: граматику, відео, аудіо, книги, мовні ситуації можна знайти на відповідних сторінках цього сайту. 


2) Перевірка домашніх завдань.  Я відсилаю файли з завданнями учневі, учень виконує і відсилає мені. Я можу перевірити завдання між уроками.  У випадку уроків на дому я можу перевірити домашні завдання тільки під час уроку, що займає час уроку. 

3) Дошка. Мало хто з студентів(практично ніхто) не має вдома навчальної дошки. Зазвичай під час уроків на дому я використовую у якості "фліпчарту" планшет або листки формату А4. Заняття через Інтернет дозволяють користуватися дошкою на якій крім тексту можна розмістити і картинки.


Ось приклад використання "електронної дошки".  Урок проводився з учнями 8 і 10 років. Тема досить складна. Використання картинок які я можу розмістити на електронній дошці значно полегшує сприйняття матеріалу. 

https://docs.google.com/document/d/183uF1KYX0fjadBqEg8YkV3dc8QpNrRSGf0Tbxn0mYJ4/edit#heading=h.a4jqayt63fng

4) Посилання на матеріали. Під часу уроку я практично завжди відсилаю студентам посилання на різні корисні матеріали в Інтернеті( фільми, збірки книг і т.п).  Наприклад недавно ми працювали з 8-ю серією британського навчального серіалу. Extra.English. Ось посилання на цей серіал,який ми можемо спільно дивитись, займаючись через Інтернет. 


https://www.youtube.com/watch?v=y0tt3STKw6Y


5) Історія уроків. Усе що ми пишемо під час уроків у Скайпі чи на електронній дошці зберігається там і після закінчення уроку і студент або я завжи можемо подивитися чим ми займалися, які нові теми чи цікаві слова розглянули на тому чи іншому уроці.

6) Спільний перегляд відеоматеріалів. Під час уроків через Інтернет ми маємо можливість спільно дивитись та аналізувати фільми чи серіали. Це можна робити і під час візиту до учня але далеко не завжди компьютер на якому можна це робити знаходиться у зручному місці і на практиці це зробити не так вже й легко(на практиці для цього вчителю  доводиться носити з собою планшет). 




Недоліки занять по Інтернету. 


Досвід показує що під час занять можуть бути такі проблеми. 


1) У час на який призначений урок можуть вимкнути електроенергію чи Інтернет у вчителя чи у учня. Електроенергію чи Інтернет можуть вимкнути й під час уроку. 


2) Під час занять інколи є поміхи звуку. 


Втім такі прикрості трапляються не так вже й часто. На мій погляд переваги занять через Інтернет, зокрема  можливість використовувати електронну дошку та обмінюватися файлами переважають недоліки. Тому у своій діяльності я намагаюся пропагувати занятят через Інтернет що є значно зручнішими для вчителя і більш ефективними для учня. ( через можливість використовувати дошку, картинки, ди